GLS har sidste garanteret afsendelsesdag med modtagelse inden jul Fredag d.20/12 - Men vi afsender også søndag d.22 med chance for levering d.23

Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående betingelser gælder i tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Gastrobutikken.dk

Generelle oplysninger

Gastrobutikken.dk
Kpa Inventar ApS
Rømersvej 31
7430 Ikast
Tlf.: 7199 3098
E-mail: gastro@kpa.dk
CVR: 38952986

Betaling

På www.gastrobutikken.dk kan der betales med: Dankort, Mastercard, Visa og Visa electron.
Der tages ikke gebyr ved kortbetaling.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.gastrobutikken.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med www.gastrobutikken.dk indgås aftaler på dansk.

Internationale kortbetalinger
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Ovenstående gælder for:
Mastercard & Visa

Levering

Leveringstid
Når du har lagt en bestilling hos os, forventes ordren afsendt inden for 1-3 hverdage. Såfremt du har valgt et produkt, der er angivet med leveringstid og forudbestilling, vil dine varer blive afsendt inden for den angivne dato. Ved fejl eller andre restordrer kontaktes du hurtigst muligt.

Forsendelse af varer sker altid med GLS eller Danske fragtmænd. Ved check ud er det muligt at vælge mellem nedenstående leveringsmuligheder:

1. Levering med Post / Fragtmand
Ved denne leveringsform, vil pakken blive sendt til din adresse eller valgt pakkeshop.

SÆRLIGT VED LEVERING TIL GLS PAKKESHOP:
Det er dit eget ansvar, at holde øje med tracking nummeret og få afhentet pakken i rette tid.
Ikke afhentede pakker kommer retur til os indenfor ca. 14 dage. Ønsker du ikke genforsendelse, bliver du opkrævet kr. 49,- for returneringen, da vi opkræves kr. 49,- af GLS som betaling for at returnere den ikke afhentede pakke.
GLS pakkeshop: 39 kr.
GLS erhverv: 39 kr.
GLS med omdeling til privatadresse: 69 kr.

Afhenter du ikke din bestilling indenfor den anførte afhentningsfrist (typisk 10 hverdage), returneres pakken til os. Ved genforsendelse opkræves et nyt forsendelsesgebyr på kr. 49,-. Dette gælder også, hvis du ikke har modtaget advisering vedr. f.eks. indtastning af forkert tlf. nummer

2. Afhentning på vores adresse. Det er gratis. Varen kan afhentes på nedenstående adresse, alle hverdage mellem 8-16.30 (Fredag dog 8-13.30).
Kpa Inventar Aps, Gastrobutikken.dk
Rømersvej 31
7430 Ikast

Ved pakkeleveringer gives der fri fragt ved køb for min 999 kr. inkl. moms. (OBS: Gælder ikke privatlevering)

Ved palle levering er priser som følger:

1/4 palle: 195 kr. inkl. moms
1/2 palle: 295 kr. inkl. moms
1/1 palle: 395 kr. inkl. moms

BEMÆRK: Indbæring ej inkluderet og Levering til kantstenen. Såfremt der på forhånd ikke er aftalt sted for aflæsning, og der ikke er nogen hjemme til at modtage varen på adressen, forbeholder Kpa Gastro ApS sig retten til at opkræve gebyr for forgæves levering, svarende til fragtprisen. Levering sker typisk mellem 08.00 og 16.00

Levering på adresse uden kvittering
Såfremt ikke har mulighed for at være til stede på leveringsadresse ved palle levering, er det muligt at indgive skriftlig fuldmagt via. gastro@kpa.dk. Notér hvor fragtmand må stille stille godset uden kvittering, f.eks. “bag skuret”, og bekræft samtidig leveringsadresse. Bemærk at levering uden kvittering er på eget ansvar.

Fortrydelsesret

Disse regler gælder kun for salg til forbrugere, medmindre andet er aftalt.
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.gastrobutikken.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter, at du har modtaget din vare(r).
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i disse vilkår. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

OBS: Vedr. returret for fødevareprodukter
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

OBS vedr. specialprodukter:
Specialproducerede varer såsom stålborde, produkter med gravering eller anden form for personalisering herunder specialmål eller lign. kan IKKE returneres.

Returnering

Hos Gastrobutikken.dk betaler du selv dine returneringsomkostninger. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.  Du kan tilkøbe 30 dages returret, ved at tilkøbe varen “30 dages returret”. Bemærk denne skal bestilles forinden købet, for at være gældende.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen frem til tidspunktet for varens levering. Du kan med fordel genbruge emballagen fra Gastrobutikken.dk. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Vedlæg en kopi af ordrebekræftelsen eller gør tydeligt opmærksom på hvilket ordrenummer der er tale om.

Varens stand, når du sender den retur
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Kpa Inventar Aps, Gastrobutikken.dk
Rømersvej 31
7430 Ikast

BEMÆRK: pakker der returneres til GLS pakkeshop eller Post Nord pakkeboks bliver ikke afhentet.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

Reklamation

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte gastrobutikken.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – ec.europa.eu/odr

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.gastrobutikken.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Når du returnerer varen, bedes du give information om, hvad manglen består i.

Ved erhvervsbrug / erhvervskøb bortfalder de 24 måneders reklamationsret og overgår i stedet til 1 års garanti.

Varen sendes til:
Kpa Inventar Aps, Gastrobutikken.dk
Rømersvej 31
7430 Ikast

Bemærk såfremt der ikke kan findes fejl på et indsendt produkt, ifbm. med en reklamation, faktureres et værksteds-gebyr på kr. 300 kr. samt eventuelle udgifter til fragt. Beløb inkl. moms.

Persondatapolitik

Cookies

På KPA Inventar APS (GASTROBUTIKKEN.DK) anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Kpa Inventar ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på knivblokken.dk er Kpa Inventar Aps.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: gastro@kpa.dk.

Persondatapolitik når du tilmelder dig vores nyhedsbrev

For at du kan modtage Gastrobutikkens nyhedsbrev, har vi behov for følgende oplysninger:

Dit navn
Din e-mailadresse

Vi behandler kun dine personoplysninger, når du udtrykkeligt har givet samtykke til, at vi må sende nyhedsbrev.
Vi registrerer og opbevarer kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne sende nyhedsbrev i overensstemmelse med det, så du har givet samtykke til.
Personoplysningerne registreres hos Knivblokken.dk og opbevares indtil samtykket trækkes tilbage. Trækker du dit samtykke tilbage opbevares din mailaddresse i yderligere 2 år, som dokumentation for at du har været tilmeldt nyhedsbrevet, hvorefter oplysningerne automatisk slettes.

Du kan til hver en tid trække dit samtykke tilbage, enten ved at skrive en mail til gastro@kpa.dk eller via et afmeldelseslink i nyhedsbrevet.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på KPA Inventar APS (GASTROBUTIKKEN.DK) hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere KPA Inventar APS (GASTROBUTIKKEN.DK)

Bilæggelse af strid

Hvis du vil klage over dit køb skal du rette henvendelse til gastro@kpa.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.

Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Har du øvrige spørgsmål vedr. disse handelsbetingelser kan du rette henvendelse til KPA GASTRO APS (GASTROBUTIKKEN.DK) via e-mail på gastro@kpa.dk

Fortrolighedspolitik

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Kpa Inventar Aps
Rømersvej 31
7430 Ikast
gastro@kpa.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14. oktober 2021